Sant Josep

DIA DEL SEMINARI

Aquest cap de setmana celebrem el dia del seminari. Sempre ho fem el diumenge més proper a Sant Josep, el patró de l´Església i del seminari, ja que si ell va tenir cura de Jesús, juntament amb Maria,  qui millor que ell per tenir cura també de l´Església i del planter dels joves i no tant joves que creuen tenir vocació al sacerdoci, aquest ministeri i servei tant important per a l´Església que té tres funcions:

• La d´ensenyar o ministeri profètic o de la Paraula, que exerceix a través de les homilies, xerrades, catequesis, escrits, etc.
  • La funció de santificar, la culminació de la qual és la celebració de l´eucaristia amb i per a la comunitat.
  • La funció de “governar” o ministeri pastoral que s´ha de realitzar des del servei. El sacerdot ha de ser servidor que camina davant la comunitat, la costat de la comunitat i darrera la comunitat.

El bisbe és el que té la plenitud del ministeri sacerdotal.

El lema del dia del seminari d´enguany és “El Seminari, missió de tots” que ens recorda que el seminari no és una cosa només d´uns quants, dels seminaristes i dels seus formadors. Si volem que hi hagin capellans, cal que col·laborem per exemple amb el sosteniment econòmic del seminari, cosa que es pot fer amb la nostra aportació en la col·lecta d´avui, però també sent subscriptor, fent unes aportacions periòdiques, etc. També és molt important pregar perquè Déu susciti vocacions al sacerdoci, i pregar no només avui, sinó durant tot l´any. I la tercera aportació que podem fer és orientant aquelles persones, principalment joves, que ens sembla que podrien ser bons capellans. Aquestes persones poden ser familiars, coneguts, etc.

Per últim, no podem oblidar que aquest any tenim a la nostra parròquia a un seminarista major, en Fernando, que convé que el recolzem i l´ajudem. També hi ha dos adolescents, un de la parròquia de Sant Ramon i l´altre de la de Sant Albert, que estan participant en el seminari menor obert en família. Es tracta d’adolescents i joves que encara no tenen l´edat per entrar al seminari major, però que tenen inquietuds i s´estan plantejant si el Senyor no és el crida al sacerdoci i reben l´ajuda del seminari per a fer aquest discerniment.

Enguany tenim doncs forces motius per prendre´ns molt seriosament el dia del seminari i el tema de les vocacions.

CHARLAS CUARESMALES

Como otros años, también este tendremos un par de charlas cuaresmales. Concretamente, los jueves 21 i 28 de marzo a las 20h30´ en la sala parroquial. El ponente será el mismo que el año pasado, el Padre Jordi Latorre, salesiano y profesor de Sagradas Escrituras en la Facultad de Teología de Cataluña. El título será: “La misericordia de Dios nos llama a la conversión”. Os invitamos a asistir, seguro  que las charlas os serán muy útiles en el terreno espiritual y religioso.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari