Rosario Ramia

EN MEMÒRIA

El passat dissabte 13 d´octubre va morir a l´edat de 102 anys la senyora Rosario Ramia Figuerola, feligresa de la nostra parròquia i persona amb grans inquietuds socials, que va tenir un paper important  en el nostre barri i a L´Hospitalet.

Va néixer el 17 de desembre de 1915 a Luco de Bordón (Teruel); als 15 anys ve a Barcelona i arribat el moment estudia magisteri i exerceix de mestre rural; després de la guerra civil, no sent-li reconegudes les places obtingudes amb la República opta per dedicar-se a l´ensenyament privat.

Fent el Servei Social a la Creu Roja de L´Hospitalet decideix quedar-se a la Creu Roja, inicialment com a Administradora del Dispensari del carrer Progrés. Farà estudis d’infermeria i practicant i exercirà com a tal al Dispensari de Creu Roja.

L´any 1947 es casa amb Emili Huguet Huguet, del matrimoni tindran dos fills i una filla.

L´any 1956 funda l´escola “Liceo Pedagógico” dedicat a l´ensenyament primari, secundari, batxillerat i estudis comercials.

Segueix col·laborant a les activitats de la Creu Roja de L´Hospitalet.

Obté la plaça de Practicant de la Seguretat Social i exerceix com a tal a la zona de L’Hospitalet fins a la seva jubilació.

L´any 1968 funda el “Parvulari Montserrat” dedicat a l´ensenyament infantil.

De 1971 a 1979 va ser regidora de l´Ajuntament de L´Hospitalet i Tinent d´Alcalde de Sanitat i Assistència Social: durant el seu càrrec es porta a terme la campanya d´erradicació del barraquisme a la ciutat (Can Pi) mitjançant les noves construccions del Polígon Gornal. Es fan campanyes de vacunació contra el còlera a barris deprimits. També organitza programes d´integració de població gitana en col·laboració amb Juan de Dios Ramírez Heredia.

Durant la seva regidoria s´inauguren els hospitals de Bellvitge i de Creu Roja de L’Hospitalet, i es posa la primera pedra de l´Hospital Oncològic de L´Hospitalet.

L´any 1982 es jubila i es concentra en l´atenció del seu marit que morirà al cap de tres anys.

L´any 1983 funda EMIHU S.A. en col·laboració amb la seva família.

També va col·laborar activament en la parròquia de sant Ramon Nonat, especialment a través del grup de “Vida Creixent” i com a secretària del despatx parroquial.

Els últims anys, la dificultat per caminar la mantenia molt limitada a casa seva, sent atesa espiritualment per l´equip de pastoral de la salut de la parròquia.

El passat dimarts se li va oferir una eucaristia funeral de cos present a la seva estimada església de Sant Ramon Nonat.

Al cel sia!

COLLA JOVE

Se reúne este viernes a las 21h. para tratar los temas 7 “Jesús capaz de amistad” y 8 “Jesús, capaz de asumir la enemistad” del libro “Imágenes de Jesús”.

COL·LECTA DOMUND

Recordar-vos que a les eucaristies d´aquest cap de setmana es farà la col·lecta del Domund, la col·lecta a favor de les missions.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari