Ben trobat, papa Lleó XIV!

Des que es va escollir a Robert Francis Prevost -Lleó XIV- no deixo d’escoltar que serà continuador de Francesc i s’”inventen” fins i tot expressions que Lleó no ha dit pas. Per exemple, alguns periodistes han escrit que Lleó vol una “Església en sortida”. Potser m’equivoco, però fins al dia d’avui no he escoltat aquesta expressió en boca del nou Papa. Per suposat, sí que ha parlat d’Església missionera i ho podríem entendre en el mateix sentit, però són expressions diferents.

El que vull destacar és que seria bo que deixèssim de comparar i mirar de comprendre què marcarà aquest nou Papa i quines són les seves opcions fonamentals.

No hi ha dubte que el seu missatge es referirà a allò social. En gairebé totes les seves intervencions ha parlat de la pau, de la necessitat de rebutjar tota guerra, de desarmar-nos… Explícitament s’ha referit a la guerra Ucraïna-Rússia, la situació inhumana de Gaza, els conflictes entre Índia i Pakistan. En la seva primera trobada amb els comunicadors socials, parlà molt dels comunicadors empresonats per dir la veritat i convidà a una comunicació que construeixi la pau. Sabem que, al seu país –els Estats Units-, no tots estan satisfets perquè la seva postura no és propera al president Trump i, quan estigué de missioner al Perú, tingué una postura clara davant el president Fujimori. Seguirem escoltant aquest tipus de missatges socials que necessitem i esperem de qualsevol pontificat.

Mucha gente dice que es muy cercano, sencillo, respetuoso, que escucha mucho y cuando habla lo hace con asertividad. Además, parece que es muy eficiente y tiene toda la experiencia pastoral que le debió dejar su ser obispo en la diócesis peruana de Chiclayo. Todo esto también para celebrar. Quienes le han tratado nos transmiten que es una persona que mira a los ojos y escucha, rasgos que dicen tanto de este P. Roberto, ahora León XIV. Dios nos ha regalado un buen sucesor de Pedro, alguien que va a continuar  la obra iniciada por el querido Papa Francisco. Un regalo para la Iglesia. 

Prevost no será un clon de Francisco. Tiene su personalidad propia, fruto también de su ambiente geográfico de procedencia, los Estados Unidos, tan lejano del carácter argentino descendiente de italianos de Bergoglio, por más que León XIV lo sea también de españoles. Y sin olvidar las respectivas improntas que en ambos han dejado sus respectivos carismas, los sellos de Agustín de Hipona y de Ignacio de Loyola. Le deseamos, desde nuestra unión a él, lo mejor en su pontificado por el bien de la Iglesia. Sabemos que va a ser muy cercano, muy sencillo, como lo ha  sido como religioso agustino. Rezamos por él y recibimos su bendición.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.