La família

SETMANA CATALANA DE LA FAMÍLIA

La família és l´estructura nuclear de la societat. Un pare i una mare que s´estimen, i que tenen fills als quals estimen, és imprescindible perquè la societat funcioni, no s´acabi i tingui continuïtat en el futur, i perquè aquests fills tinguin el brou de cultiu més idoni perquè vagin creixent com a persones i com a fills de Déu. Evidentment que els pares no podem fer ells tots sols aquesta tasca i llavors rebran ajuda, una de les més importants, la de l´escola, que els ajudarà a educar i formar als fills. L´Església també hi col·labora amb totes aquelles famílies que ho volen: hi participa ajudant a formar, madurar i viure la fe amb la catequesi, la celebració de l´eucaristia i els sagraments, etc.

La família és tant important que l´Església té un sagrament per a aquelles persones que volen viure juntes, estimant-se i formant una família, el sagrament del matrimoni.

Els temps actuals no són gaire bons per a la família, en primer lloc hi ha una confusió de termes i a moltes coses se li diu família, quan en realitat el títol més escaient per a algunes d’aquestes realitats seria dir, formes de convivència.

Un altre problema és que hi ha una tendència a que moltes famílies es desfasin i després se’n formin de noves amb barreges de diferents famílies.

El materialisme, l´egoisme, l´aïllament també són amenaces actuals.

Les diòcesis catalanes amb seu a Catalunya, cada any dediquen una setmana a promoure els valors familiars i a pregar per la família.

Enguany aquesta setmana inclou de l´1 al 10 de març i el lema és: “Família: Amor, vida i misericòrdia”. A les eucaristies d´aquests dies tindrem en compte a les famílies i pregarem per elles, així com a la pregària d´aquest proper dimarts.  Us convidem a participar-hi.

PASTORAL DE LA SALUD

Reunión el lunes a las 17h30´. Haremos el tema 4 que lleva por título: “La persona mayor enferma, necesidades sociales”.

CONSELL PASTORAL PARROQUIAL

Aquest dilluns a les 21h. per a tractar temes relacionats amb la pastoral de Sant Ramon Nonat.

MISA EN LA RESIDENCIA DE COLLBLANC

El martes a las 16h30´, en la primera planta.

JUSTÍCIA I PAU

Com ja vam anunciar en el full parroquial de la setmana passada, aquest dimecres a les 19h30´ tindrà lloc la xerrada testimoni que amb el títol  “Presos, presons i sistema penitenciari” farà el Sr. Xavier Badía a la sala parroquial. Hi esteu tots convidats.

Se reunirá el jueves a las 18h30´ y tratará  el tema 6: “Las amistades”

Trobada el divendres a les 20h30´. Farem el tema: “Déu” amb els cinc articles corresponents.

COLECTA PRO SEMINARIO

El próximo fin de semana haremos la colecta a favor del seminario. ¡Seamos generosos!