Pare Ramiro

DE TORNADA CAP HONDURES

Estimats feligresos de les nostres dues comunitats.

Ja han passat més de tres mesos i  estic a punt de tornar a Hondures, encara que aniré a una ciutat diferent de la primera. Abans vaig estar un any a Tocoa (Departament de Colón) i ara aniré a El Progreso (Departament de Yoro), totes dues al nord del país.

També el meu treball serà diferent: col·laborar pastoralment amb les Escoles Professionals de “Fe y Alegría”, que dóna formació a nois i noies de pocs recursos i que no tenen mitjans per anar a cap altra escola. També m´han demanant que acompanyi al professorat pel que fa a un recolzament espiritual.

La veritat és que em fa il·lusió aquesta tasca que no només pot ser bona per a ells sinó per a mi mateix. M´ha impressionat la qualitat de la seva experiència com a creients tot aquest any que he viscut a Tocoa servint a les petites comunitats del seu voltant: gent molt senzilla amb una fe ferma i generosa, malgrat la precarietat del seu nivell de vida i sobretot quan veus que no perden el somriure en condicions que a nosaltres  ens farien patir més.

Marxo a Hondures motivat, amb ganes de quedar-m´hi al menys un altre any, encara que tinc l´interrogant de com anirà la nova feina a fer.

Tinc  l´avantatge que conec quins han estat alguns dels  meus errors i vull treballar amb la senzillesa del qui, abans de dur a terme qualsevol tasca o iniciativa, primer pregunta si ho veuen bé i si desitgen ser ells els protagonistes  per a créixer en la fe i en maduresa humana i ciutadana.

Altre objectiu que és avui per avui un repte important en un país que té el 70% dels seus habitats en pobresa o extrema pobresa, és que necessita sortir d´aquesta situació el més aviat possible. Ajudar-los a prendre consciència d´aquesta precarietat gairebé estructural, és com una crida interior que ens ve del mateix Senyor.

Em dol especialment la desnutrició infantil perquè fa perillar el futur dels infants, tan simpàtics i riallers com els nostres.

Desitjo que aquest sigui un repte que em faci treballar amb ganes i creativitat perquè especialment els nens i nenes surtin definitivament de la pobresa i encarin la vida amb la mateixa il·lusió que els infants del Primer Món.

La celebració d´aquests dies de l´Advent i ben aviat del Nadal, és una bona oportunitat per a contemplar a Déu fet un Infant, que vol identificar-se amb tots aquells que són, de manera preferencial, els seus fills i filles.

Compto amb el vostre ajut, la vostra pregària i el vostre suport amistós, que ha fet de les nostres dues parròquies, Sant Albert i Sant Ramon, un espai d´acollida molt positiu per a molta gent dels nostres barris de Collblanc.

Fins la tornada!

Ramiro.

DESEOS DE LAS COMUNIDADES PARA EL PADRE RAMIRO

Las comunidades de san Alberto Magno y de san Ramón Nonato, en las cuales el padre Ramiro realizó en los años 2010-2012 labor pastoral, básicamente celebración de eucaristías y acompañamiento del grupo de “Justícia i Pau”, y de nuevo lo mismo en los últimos tres meses tras su regreso de Honduras, le agradecen todo lo que ha hecho por nosotros y le deseamos que este nuevo proyecto pastoral en Honduras sea muy provechoso para la comunidad eclesial de allí y también para él. Que se sienta realizado y feliz.

¡Muchas gracias padre Ramiro!

XERRADA TESTIMONI DEL PARE RAMIRO

El pare Ramiro, abans de marxar a Hondures, donarà una xerrada aquest dilluns a les 7 de la tarda a la sala parroquial, en la qual ens explicarà la seva experiència d´aquest últim any a Hondures, concretament a Tocoa. Hi esteu tots convidats.

MISA RESIDENCIA COLLBLANC

El próximo martes a las 16h30´, en el primer piso de la residencia celebraremos la eucaristía para las personas que allí viven.

TROBADA JUSTÍCIA I PAU

Aquest dimecres a les 7h30´ de la tarda.

El grupo se reunirá este jueves a las 6h30´de la tarde y tratará el tema tercero del libro de este año, el que lleva por título: “El Reino de Dios es conflictivo”.

COMENTARI DE L´EVANGELI DEL DIUMENGE

El dijous a les 20h30´ ens reunirem a la sala parroquial per a comentar l´evangeli del tercer diumenge d´Advent (Mt 11,2-11). Us convidem a venir a aquestes sessions que resulten molt profitoses per a tots ja que ens permeten aprofundir i entendre millor la Paraula de Déu.

TROBADA ARXIPRESTAL D´ADVENT

El divendres 21 a les 9 del vespre, ens reunirem a la parròquia de la Mare de Déu de la Llum (C/ Enginyer Moncunill 41), feligresos de les diverses parròquies de l´arxiprestat per celebrar l´Advent amb una estona de pregària i amb un pica-pica. Hi esteu tots convidats.

VENTA-RASTRILLO

El próximo fin de semana se venderán diversas manualidades para uso doméstico realizadas por las señoras del grupo “Ajuda´t ajudant” a beneficio de Caritas Parroquial de san Ramón Nonato.

DINAR DE NADAL

El diumenge 22 celebrarem el tradicional dinar de Nadal parroquial. Ho farem a les 14h en el casalet. Cadascú haurà de portar el seu menjar i compartirem els postres que portem. La beguda anirà a càrrec

de la parròquia. Cal apuntar-se a les llistes de la tauleta de la sortida de l´església perquè hem de saber quanta gent vindrà per poder-ho preparar.

COLECTA CÁRITAS DIOCESANA

El domingo 22 de diciembre haremos la colecta a favor de Caritas diocesana. Seamos generosos.