La catequesi

LA CATEQUESI, UN PROCÉS CONTINUAT

La catequesi és una de les tasques més importants de l´Església. La seva finalitat és posar a algú no sols en contacte amb Jesús, sinó en comunió, en intimitat amb Ell. Tots els batejats, quan ho són de petits han de seguir després un procés que els porti a conèixer la fe en la qual han estat batejats, i en el centre d´aquesta fe hi ha Jesús, el Fill de Déu fet home, el qual ens ha revelat qui és Déu i el que vol i espera de nosaltres. El descobriment del Crist porta a l´adhesió a la seva persona i al seu missatge, a lo que ell ens ha donat a conèixer que és la revelació amb els continguts de la fe; per últim, hi ha el compromís moral o ètic de la fe, el que la carta de sant Jaume diu les obres de la fe.

Els batejats de gran, inverteixen el procés: primer han descobert al Crist i ha sorgit la fe, han fet el catecumenat –l´equivalent a la catequesi- i per últim, han estat batejats.

Les tasques fonamentals de la catequesi són: ajudar a conèixer, celebrar, viure i contemplar el misteri del Crist. Evidentment això no s´acaba mai perquè sempre és pot aprofundir més; llavors la conclusió és lògica: la catequesi no hauria de tenir final. De fet hi ha diverses etapes i moments de catequesi que haurien d´anar empalmant les unes amb les altres: la infantil que introdueix als nens/es en els coneixements més fonamentals sobre Jesús i el seu missatge que han de portar a voler entrar en una comunió més profunda amb ell a combregar a Jesús a l´Eucaristia. Si en aquest procés s´hi implica també la família, llavors tenim la catequesi familiar-infantil que és la millor opció. Amb la primera comunió no s´acaba tot, cal seguir avançant i per això hi ha la catequesi de postcomunió que hauria de conduir-nos a la catequesi d´adolescents que prepara per a la confirmació. Un cop confirmats tenim la catequesi de joves. Caldria que existís també la catequesi d´adults i, per a la gent més gran, tenim Vida Creixent.

CATEQUESIS FAMILIAR-INFANTIL

Para niños/as a partir de 3º de primaria o de los 8 años. Periodo de inscripción: 25,26,27,30 de septiembre y 1 de octubre, de 5h30 a 7 de la tarde en la secretaría parroquial.

CATEQUESI ADOLESCENTS (CONFIRMACIÓ)

Per a adolescents a partir de 3r d´ESO o dels 14 anys. Inscripció en el despatx parroquial, dimecres i divendres de 6 a 8 de la tarda. Començarem el dimecres 16 d´octubre a les 7h30 de la tarda a St. Albert (C/Pujós 99)

BAUTIZOS

El pasado fin de semana fueron bautizados en San Ramón los niños/as: Paula Pérez Fernández, Jordi Healy Pérez, Yago Marín Muñoz, María López Segoviano, Katy Menéndez Barahona, Danae Esteban González, Alesandro Manuel Hernández, Alexander Belmonte Zinovyeva. ¡Enhorabuena a ellos y a sus padres y padrinos!

CASAMENTS

El darrer dissabte es van casar a la nostra església les parelles: Joan Company Jiménez i Nancy Correa Luján, i Emilio López Macario i Lisseth Moran Leon. Els felicitem de tot cor.

Es un grupo de personas mayores, a partir de los 60 años, que se reúne una vez al mes para tratar temas relacionados con la fe, siguiendo un material que se edita cada año. Empieza este jueves a las 18h30´ está abierto a todos los que quieran participar.